Постановка задачі:
Знайти суму всіх натуральних чисел від 1 до 100.
Текст програми:
Program Task_26;
Uses crt;
Var Sum, i: integer;
Begin
Clrscr;
Sum:= 0;
For i:= 1 to 10 do
Sum:= Sum + i;
Writeln(‘Сума = ‘, Sum);
Readkey;
End.
ЗАДАЧА № 27
Постановка задачі:
Компанія бабусь поїхала на мотоциклах на курси комп’ютерної грамотності. Попереду на мотоциклі без глушника їхала одна бабуся, за нею – дві, потім – три і т. д. Скільки бабусь їхало на заняття, якщо приголомшені пішоходи всього нарахували N рядів? Чи змогли бабусі зайняти всі місця у класі, якщо там стояло k рядів по m комп’ютерів у кожному? Скільки вільних місць залишилося?
Аналіз алгоритму:
Зверніть увагу на те, що фактично ця задача зводиться до знаходження суми всіх натуральних чисел від 1 до N. У кінці задачі для повторення команди розгалуження учням пропонується визначити кількість зайнятих бабусями та вільних місць.
Текст програми:
Program Task_27;
Uses crt;
Var I, N, Sum:word;{I – параметр циклу, N – кількість рядів мотоциклів, Sum – кількість бабусь, що приїхали на курси}
Place, k, m:word; {k – кількість рядів у комп’ютерному класі, m – кількість комп’ютерів у кожному ряду, Place – кількість місць, якої вистачило для бабусь}
Begin
Clrscr;
Sum:=0;
Write(‘Введіть кількість рядів мотоциклів: ‘);
Readln(N);
For I:=1 to N do Sum:=Sum+I;
Writeln(‘Кількість бабусь, що приїхали на курси = ‘, Sum);
Writeln(‘Кількість комп”ютерів на курсах: ‘, k*m) ;
If Sum
Else Writeln(‘Бабусі зайняли всі місця. ‘);
Place:=Sum – k*m;
If Place>0 Then Writeln(‘Бабусям не вистачило ‘, Place, ‘ місць.’);
Readkey;
End.
ЗАДАЧА № 28
Постановка задачі:
Знайти значення виразу (1 + 0,1)(2 + 0,2)×…×(9 + 0,9).
Аналіз алгоритму:
У даному випадку кількість повторів буде дорівнювати 9.
Текст програми:
Program Task_28;
Uses crt;
Var I:word; {I – параметр циклу}
Rez:real; {Rez – результат обчислень}
Begin
Clrscr;
Rez:=1; {Початкове значення дорівнює 1, тому що результат є накопиченням добутку}
For I:=1 to 9 do Rez:=Rez*(I+0.1*I);
Writeln(‘Rez= ‘, Rez:8:2);
Readkey;
End.
ЗАДАЧА № 29
Постановка задачі:
Дано ціле п. Визначити п!
Аналіз алгоритму:
Відомо, що n! (вимовляється як n–факторіал) – це добуток усіх натуральних чисел від 1 до п.
Текст програми:
Program Task_29;
Uses crt;
Var I, n:word; {I – параметр циклу}
Factorial:longint; {Factorial – результат обчислень}
Begin
Clrscr;
Factorial:=1;
Write(‘Введіть значення n: ‘);
Readln(n);
For I:=1 to n do Factorial:=Factorial*I;
Writeln(‘Факторіал = ‘, Factorial:8:2);
Readkey;
End.
ЗАДАЧА № 30
Постановка задачі:
За даним натуральним значенням змінної п обчислити:
Аналіз алгоритму:
Для розв’язання цієї задачі необхідно виконати обчислення, починаючи з самого вкладеного кореня. Кожний наступний крок обчислюється таким чином: до попереднього результату додається двійка і з отриманої суми береться квадратний корінь.
Текст програми:
Program Task_30;
Uses crt;
Var I, n:word;{I – параметр циклу}
Rez:real;{Rez – результат обчислень}
Begin
Clrscr;
Rez:=0; {Початкове значення дорівнює 0, тому що результат є накопиченням суми}
Write(‘Введіть значення n: ’);
Readln(n);
For I:=1 to n do Rez:=sqrt(2+Rez);
Writeln(‘Rez= ‘, Rez:8:2);
Readkey;
End.
ЗАДАЧА № 31
Постановка задачі:
Дано ціле число п, яке набуває значень шкільних оцінок. Визначити відповідною кількістю звукових сигналів, яка саме оцінка була задана («1» – один звуковий сигнал, «2» – два сигнали і т.д.). Якщо ж задане число не відповідає значенню шкільної оцінки – подати довгий звуковий сигнал.
Аналіз алгоритму:
Звуковий сигнал у цій програмі можна подавати за допомогою процедур керування вбудованим динаміком sound та nosound. Перша з них викликає звучання ноти заданої частоти (частота вказується в дужках після процедури), а друга виключає динамік. Тривалість звучання та паузи між звуками можна задавати процедурою delay, параметром якої є змінна time (значення цієї змінної можна задати командою присвоєння або введенням із клавіатури).
Текст програми:
Program Task_31;
Uses crt;
Var I, n:word; {I – параметр циклу, n – оцінка учня}
Time:word;
Begin
Clrscr;
Write(‘Введіть Вашу оцінку: ‘);
Readln(n);
Time:=10000;
{Значення цієї змінної залежить від характеристик комп’ютера, і може бути підібране практичним шляхом}
If (n<1)>12) Then
begin
Writeln(‘Ви помилились, такої оцінки не існує. ‘);
Sound(200); Delay (time*5); nosound;
end
Else
For I:=1 to n do
Begin
Sound(200); Delay(time);
Nosound; Delay(time);
End;
Readkey;
End.
Немає коментарів:
Дописати коментар