Пошук

неділю, 10 січня 2010 р.

XII. Побудова графічних зображень

ЗАДАЧА № 64

Постановка задачі:

Скласти програму, яка при натисканні клавіші Д (день) малює сонце, а при натисканні клавіші Н (ніч) малює місяць.

Аналіз алгоритму:

По–перше, для вибору малюнку (день чи ніч) введемо символьну змінну Ch, залежно від значення якої і будемо малювати сонце чи місяць. По–друге, малювання сонця складається з малювання зафарбованого кола процедурою FillEllipse (ця процедура малює зафарбований еліпс, але, якщо еліпс має однакові радіуси по осям, то він перетворюється на коло) та кількох прямих (променів), а місяць можна отримати, якщо накласти одне на одне два кола різних кольорів (жовтого та чорного) з деяким зміщенням.

Текст програми:

Program Task_64;

Uses graph, crt; {Підключення бібліотек}

Var GraphDriver, GraphMode:integer;

Ch:char;

Begin

Clrscr;

Writeln(‘Введіть Ваш вибір: Д – день, Н – ніч. ‘);

Readln(ch);

GraphDriver:=VGA; {Ініціалізація графічного режиму)

GraphMode:=VGAHi;

InitGraph(GraphDriver, GraphMode, ‘‘);

if (Сh=‘Д’) or (Ch=‘д’) then

begin

setfillstyle(l, yellow);

setcolor(yellow);

fillellipse(100, 80, 50, 50); {Малювання сонця)

{Малювання променів)

line(100, 80, 250, 80); line{100, 80, 240, 30);

lіnе(100, 80, 200, 250); line(100, 80, 230, 180) ;

line(100, 80, 150, 250); line(100, 80, 100, 300);

line(100, 80, 50, 380); line(100, 80, 20, 280);

line(100, 80, 0, 150); line(100, 80, 0, 80) ;

line(100, 80, 0, 30); line(100, 80, 10, 0) ;

line(100, 80, 50, 0); line(100, 80, 100, 0) ;

line(100, 80, 150, 0);

end

else

if (Ch=‘H’) or (Ch=‘H’) then

begin

setfillstyle(l, yellow); setcolor(yellow);

fillellipse(100, 80, 50, 50); setfillstyle(1, black) ;

setcolor(black); fillellipse(130, 80, 50, 50) ;

end

else writeln(‘Ви помилилися!’);

Readkey; Closegraph; {Закриття графічного режиму}

End.

ЗАДАЧА № 65

Постановка задачі:

«Зоряне небо». Заповнити екран монітора різнокольоровими точками, кількість яких, колір та координати визначаються випадково.

Аналіз алгоритму:

Для вибору випадковим чином вказаних величин скористуємось функцією Random, що вибирає числа із заданого діапазону, причому врахуємо, що, якщо в дужках після функції вказане ціле число, то будуть генеруватися цілі числа в діапазоні від 0 до вказаного числа. Зверніть увагу на те, що всього можливих кольорів 16 (від 0 до 15), але на чорному тлі чорний колір (з нульовим номером) не видимий, тому можна скористатися такою формулою для отримання ненульових цілих чисел в діапазоні від 1 до 15: random (14) + 1

Аналогічно можна вибрати координати та кількість «зірок» (точок) на екрані, причому відслідкувати, щоб кількість ніколи не була нульовою. Сама «зірка» (точка) на екрані може бути отримана процедурою Putpixel, що задає колір та координати точки виведення.

Текст програми:

Program Task_65;

Uses graph;

Var GraphDriver, GraphMode:integer;

x, y, color, N:integer; {x, y – координати точки – ‘Зірки’,

color – колір точки, N – кількість точок}

і:integer; {і – змінна циклу}

Begin

Randomize;

GraphDriver:=VGA; GraphMode:=VGAHi;

InitGraph(GraphDriver, GraphMode, ‘‘);

{Генерується кількість точок в діапазоні від 200 до 1200}

N:=random(1000)+200;

for i:=1 to N do

begin

x:=random(640); у:=random(480); color:=random(14)+l;

putpixel (x, y, color) ; {Виведення піксела заданого кольору color у задані координати екрану х та у}

end;

Readkey;

Closegraph;

End.

Немає коментарів:

Дописати коментар